Ako funguje blog.upbook.sk

Dostal som už mnoho otázok na tému ako funguje blog.upbook.sk. Článok o tom, ako som hľadal autorov článkov som zverejnil už skôr. Dnes prišiel čas odhaliť ďalšie veci. Pre ľudí, ktorí prevádzkujú podobný web to nebude veľmi zaujímavý článok, no snáď odpoviem na otázky menej skúseným zvedavcom.

Odkiaľ sťahuješ obrázky na web a sú zdarma?

Obrázky nie sú zdarma! Sú to platené obrázky a kupujem ich na Free Stock Photos at 123RF (áno mám na to afill) Myslím ale, že sa tam dajú stiahnuť aj obrázky zdarma. Zvyčajne ma stojí jeden obrázok 2 kredity. Cena obrázku sa okrem iného odvíja od jeho veľkosti. Mne úplne postačuje veľkosť obrázku za 2 kredity a kredit si dobíjam cez svoj PayPal účet. 

Koľko ľudí píše články na blog.upbook.sk

Dnes je to vyše 30 autorov. Väčšina autorov sa nachádza v súkromnej skupine na fb, kde zadávam prácu na preklad článkov, ponúkam knihy na recenzie alebo ponúkam videá, ku ktorým treba spraviť popis. 

Ako si získal ľudí na písanie článkov

Jednoducho som využil svoj blog a napísal som článok, že hľadám ľudí na písanie článkov a zazdieľal som to na sociálnych sietiach. Nebolo nič jednoduchšie.

Aká je čítanosť webu blog.upbook.sk

Momentálne sa to pohybuje okolo 30.000 až 40.000 návštev mesačne. Je pravda že rast sa zastavil v mesiacoch júl a august. To som ale očakával. Väčšina ľudí sa dostane na web prostredníctvom sociálnych sieti. 

Zarába web ničo? 

V prvom rade nikdy nešlo o to, aby tento web zarábal, ale aby zvýšil návštevnosť kníhkupectva upbook.sk a zvýšil tak predaj kníh. Momentálne blog.upbook.sk zarába na google reklame a PR článkoch. Mesačne to hodí do 300 eur. Mám na ňom aj affil z dognet.sk, ten určite odporúčam, ak si chcete zarobiť na svojom blogu alebo webe.

Koľko času ťa stojí starať sa o takýto web?

S obsahovým webom je neporovnatelne menej práce ako s eshopom. Samozrejme sa musíte starať o pravidelný obsah. To ale viete delegovať na ľudí, ktorím písanie ozaj ide. 

Na akom redakčnom systéme beží blog.upbook.sk?

Možno mnohých z vás prekvapím ale nejde o WordPress :D blog.upbook.sk beží na Joomle. Dnes by som ho na tomto redakčnom systéme zrejme nepostavil ale čas nevrátim. Ono Joomla je tiež celkom v pohode aj keď mi pridanie a úprava článku trvá o čosi dlhšie. 

Kde si kúpil šablónu?

Nie je to boh vie čo. Téma nie je prispôsobená na mobilné zariadenia ako tablety a smartfóny. To ma dosť štve no možno do budúcna zakúpim novú šablónu. Šablónu som kúpil na themeforest.net a stála zhruba 50 usd. Už sa presne nepamätám koľko to bolo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára