Je voľba istôt v živote ta správna voľba?

Zamysleli ste sa niekedy nad otázkou, či dostatočne v živote riskujeme? Alebo inak. Nežijeme naše životy príliš na istotu? Neustále sa bojíme, že o tie naše istoty prídeme alebo že ich pri riskovaní náhodou stratíme. Nemáte sa ale čoho báť. Na svete sú iba dve istoty. Jedna z nich je smrť a tá nás neminie! Dokonca sme si tie "istoty" zvolili v posledných voľbách, čiže to máme poistené!
"Na svete sú iba dve istoty. Dane a smrť."
Benjamin Franklin

Ak sa na túto tému bavím s ľuďmi, tak mi oponujú v zmysle, že nechcú stratiť aspoň to málo čo majú. To málo čo majú je vždy lepšie než by nemali nič. 

Keď som to počul po prvý krát, tak to znelo celkom logicky a rozumne. Takto to znie vždy, až kým sa človek nezamyslí. Aký má potom život zmysel? Náš čas na tomto svete je obmedzený. Pokiaľ bude každý z nás žiť 100 rokov tak je to kurva málo! Ja mám 25 čo znamená že mám 1/4 života za sebou! Ostávajú mi ešte 3/4 života a tú poslednú by som veľmi nepočítal, keďže by to už mala byť taká spokojnejšia jeseň života.
"Príliš mnoho ľudí radšej premýšľa o istote ako o príležitosti. Zdá sa, že sa viac boja života, než smrti."
James F. Byrnes

Nechcem sa zmieriť s pocitom že budem hrať zvyšok života na istotu, len aby som nestratil to málo, s ktorým som už teraz nespokojný a nadávam všade možne od autobusovej zastávky, práce, krčmi až po obývačku svojho bytu, keď vysielajú televízne noviny. Nechce sa mi žiť život, keď budem obviňovať politikov za to, že nemám prácu, alebo zamestnávateľa za to, aký malí plat dostávam. Nechcem žiť život, v ktorom budem hľadať dôvody namiesto toho aby som hľadal riešenia. 

Takýto život teda žiť určite nechcem! Určite nechcem hrať na istotu. Každý z nás vie čo v konečnom dôsledku môže stratiť. Všetci nakoniec umrieme a to bez výnimky. Môžme hrať na istotu a strachovať sa že prídeme o to málo čo máme, lebo si myslíme že si to zaslúžime. (Buďme radi že nedostávame to, čo si zaslúžime)

Život predsa vôbec nie je o pohodlí či dvojnásobných platoch alebo istom pracovnom mieste. Život nie je ani o tom či so o nás myslí sused, keď sme boli tohto roka dva krát na dovolenke. 

Život je predsa o vytváraní hodnôt! Každý z nás by mal počas toho krátkeho času na tomto svete zariskovať a pokúsiť sa zmeniť tento svet k lepšiemu. A viete čo? Nemusíte hneď zmeniť svet. Čo tak zmeniť krajinu v ktorej žijeme. Mesto alebo obec v ktorom žijeme. Alebo aspoň naše blízke okolie a náš vlastný život! Čo tak niekedy zariskovať a spraviť niečo veľké a možno niečo, čo skutočne dáva zmysel.
"Snaha ľudí posunúť sa ďalej nás pred 100 rokmi priviedla do doby istôt. Tá však skrachovala na celej čiare. Je čas sa vrátiť späť a opäť sa postaviť protivetru. Uvedomiť si, že nám dá viac, ako nám môže zobrať. Možno zhasne sviečku, ale rozdúcha oheň."
Ronald Ižip - Potrebujeme skutočné krízy 

Skutočne si myslíme, že v poslednej štvrtine života budeme ľutovať fakt, že sme nehrali na istoty? Myslíme si že budeme ľutovať, keď sa pokúsime zmeniť naše životy? Budeme ľutovať pravý opak! Nakoniec vždy ľutujeme to o čo sme sa nepokúsili.

Čo si o tom myslíte priatelia? 

6 komentárov:

  1. Presne tak. Cítim rovnaké znechutenie ako ty, keď pomyslím na to, že by som sa mal spoliehať na nejaké istoty, ktoré mi zaručia spokojnosť po celý život.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lukáš, taká je realita a každý je strojcom svojho šťastia. Nie každý sa chce v živote za niečim naháňať, niekomu (väčšine) vyhovuje pohodlný život v ktorom sa o nich postará niekto iný - rodina, zamestnávateľ, štát... Lenže tí ľudia si neuvedomujú že žijú vo veľkej neistote a že svoj život nekontrolujú.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super článok lukáš
    premýšľam úplne rovnako a takéto zmýšľanie mnohých ľudí ma znervózňue. Aj to je dôvod prečo je táto spoločnosť v stave akom je. Smutné!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. čo by na to povedali voliči strany SMER a pána Róberta F. ?! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ľudia čo spomínaš (voliči Smeru a ich vodca Róber) tento článok aj tak nepochopia, čiže by som si nerobil ťažkú hlavu.

      Odstrániť
  5. Lukáš čo príspevok to súhlas. Páčia sa mi ako premýšľaš a je škoda že takto nepremýšľa viac mladých ľudí!!!

    OdpovedaťOdstrániť