Slovenská pošta a EPH

EPH alebo elektronický podací hárok už mnohí z nás poznajú. Pokiaľ trávite na pošte toľko času ako ja, tak  ste boli doslova nútení sa s touto službou oboznámiť. A ak sa vám náhodu nechcelo, tak vám z pošty aj zavolali a prehovárali vás aby ste ich novú službu začali využívať. Priznám sa že mi EPH nijako prevratný nepripadal. Názor som ale zmenil po novom roku, keď službu EPH rozšírili o políčko, kde zadávam číslo účtu. A aký je výsledok?

Dnes už nie je potrebné vypisovať poštovú poukážku ani podací hárok. Prakticky som kedysi musel vypisovať 2x tie isté údaje na podací hárok a šekovú poukážku ručne. Verím že moju radosť nezdieľa každý, ale vypisovať zhruba 30 - 40 poštových poukážok týždenne som si nijako neužíval a k tomu pripočítajte zhruba 50 podacích hárkov. Všetko sa to vypisovalo ručne po prípade som si mohol pomôcť pečiatkou.

Služba EPH je jednoduchá a ovládanie celkom intuitívne. Po vyplnení a odoslaní všetkých údajov vám na email pošta zašle vaše EPH číslo. To si vezmete na vašu poštu. Vybavenie vašich zásielok zamestnancom pošty trvá kratšie ako kedysi. Potrebné je už len odvážiť každú jednu zásielku. Následne pošta na vašu emailovú adresu zašle potvrdzujúci email o prijatí vašej zásielky na pošte.

Pozrite si video Slovenskej pošty ako vytvoriť EPH. Bohužiaľ celé to video je ako Slovenská pošta samotná. Video je v malom rozlíšení bez audio inštruktáže.


Vďaka službe EPH to trvá nie len kratšie ale je to podstatne menej pracne. Človek tak môže viac času venovať užitočnejším veciam. Bol by som maximálne spokojný, ak by nám pošta nezvýšila poštové. Šľak by ich trafil :D Zákazníci upbook.sk sa však nemusia ničoho obávať. Ceny poštovného a balného sa meniť nebudú. Ceny totiž stále ostávajú tam kde boli - na nule :)

9 komentárov:

  1. Zaujimave, ale nejako na tom videu nemozem nic vidiet :D preto mam otazku, ako vyberiem sposob dobierka? Kedze nezanedbatelna cast mojich balikov tvori prave tento sposob platby. Dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi jednoduché.
    Stačí odškrtnúť políčko "Dobierka"
    Následne vyplniť sumu v EURách.
    ďalej vybrať Spôsob poukazovania dobierkovej sumy
    - buď na adresu alebo účet (myslím že dobierku na účet už máš prednastavenú)
    No a na záver samozrejme číslo účtu kam ti ma pošta poslať peniaze v prípade že si si vybral dobierku na účet.
    To je všeko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mám otázočku:
    -pokiaľ si balík zvážim ja sám budú to na pošte kontrolovať?

    vďaka za odpoveď

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tak to neviem :) najbližšie sa na to spýtam ale ja doma váhu aj tak nemám. Ale čo by potom robila teta poštárka :D

      Odstrániť
  4. a nie je pre teba v prípade že máš toľko zásielok podpísať nejakú zmluvu s poštou a vybaviť si lepšiu cenu poštovného. Neviem či je to vôbec možné ale logicky by pošta nemala byť proti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S poštou je to ťažké. Konkrétne veci som si neoveroval ale podstatne jednoduchšie by to bolo u kuriéra. Dnes mi zaslali cenovú ponuku DPD no stále je slovenská pošta lacnejšia.

      Odstrániť
  5. Mam taku otazku na teba, trochu odveci od tohto clanku ale musim sa to opytat. Napriklad na facebooku som videl ako pracujes vo vlaku (fotku). Ako sa dokazes prinutit pracovat tam kde treba? Ja mam ten problem ze nie som produktivny kym nie su 2 hodiny rano a netlacim do seba same nezdrave veci, zrejme to bude sposobene niecim psychyckym lebo silno pochybujem ze mi kreativitu dodavaju chipsy a coca cola, ale predsa, precital som uz viacero knih a mam nie jednu audionahravku o tom ako robit atd. ale stale sa k nicomu neviem donutit kym tieto 2 podmienky nie su splnene, resp. 3 musim byt sam. Bol by som rad kebyze mi na to skusis odpovedat. Inac ta obdivujem ako si dokazal vytvorit jednoduche knihkupectvo uplne jednoduchym systemom a spravit z toho celkom dobry obchod. Sice som sa k nemu dostal uplnou nahodou ale myslim ze to tak muselo byt :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je mi to veľmi povedomé až na tie chipsy a colu :D Len nedávno som skončil s ponocovaní. Bol som hore celú noc a vtedy sa mi najlepšie pracovalo. Mal som kľud a ticho. Zistil som ale že sa to dá robiť aj skoro ráno. Dnes vstávam o piatej ráno a do obedu mám kopec práce už za sebou.

      Pokiaľ robíš to čo ťa baví a ešte ti to prináša zisk tak by si nemal mať problém sa "prinútiť" pracovať. Samozrejme aj ja potrebujem byť pri práci sám resp. nevadia mi ľudia ale potrebujem aby na mňa nikto nehovoril.

      Samozrejme mám svoje slabé chvíľky ale ja sa na tu prácu teším. Dokonca to často ani neberiem ako prácu a pokiaľ viem že čoskoro príde za vykonanú prácu odmena tak je to radosť a nie je potom potrebné sa do niečoho nútiť :)

      Odstrániť
    2. ja sa tak isto tesim, ale myslel som si ze to treba vediet robit stale, som rad ze nie som sam kto nie je dokonaly :D velmi obdivujem ludi ktory dokazu byt produktivni non-stop alebo ako pravidlo bohacov, work hard play hard, ja mam zo vsetkeho tak 50% ... :(

      Odstrániť