Rozhovor s blogerkou Lenkou

Kto je Lenka?

Som 22 ročné dievča z Košíc. Študujem 4. ročník na TUKE na fakulte elektrotechniky a informatiky, odbor Informatika. Charakterizuje ma dobrá nálada, temperamentná povaha a veľký úsmev.

Prečo a kedy si sa rozhodol blogovať? 

Keďže študujem „chlapčenský“ odbor a celkovo sa pohybujem v mužskom svete viac ako v tom ženskom, tak som cítila potrebu to „ženské“ niekde dobehnúť, niekde sa realizovať, možno vyrozprávať :) Pre inšpiráciu som sledovala zahraničné YouTube-rky, ktoré popri robení videí mali aj vlastné blogy a tak mi napadlo, že aj ja vyskúšam blogovať. Bolo to v decembri 2011. Písala som o tom čo mi napadlo, o veciach, ktoré som si myslela, že môžu zaujať aj niekoho iného a až postupom času sa môj blog vyformoval do dnešnej podoby.

Viac ako polovica článkov je už v podstate na želanie. Keď mi napíše 10 dievčat, že chcú vedieť, čo rada nosím, tak neodpoviem každej zvlášť, ale urobím príspevok, lebo už viem, že ešte neskôr sa ma to 50 opýta :) ostávam veľa ďakovných e-mailov, kde mi dievčatá píšu, že som ich inšpirovala, že som im spríjemnila deň... Píšu mi aj mamičky náctiletých dievčat, že sa veľmi tešia z toho, že som pre ich dcéry nejakým „vzorom“ . Mňa to nesmierne teší a posúva ďalej.


Stále som túžila v kútiku duše urobiť aj nejaké video, veď v zahraničí to nie je vôbec zvláštne. Jedno stačilo na to, aby mi denne chodilo v priemere 10 e-mailov, kde mi baby píšu, aké video by chceli vidieť nabudúce. Bola som veľmi šokovaná, že malo taký úspech a tak som sa pustila aj do robení videí.

Jedno čo ma občas zamrzí je nejaký nevhodný návštevník na mojom blogu, ktorý sa do toho nerozumie, nevie, ako to na takýchto blogoch chodí a myslí si o mne, že som hlúpa usmievavá blondína. Potom dá moje video zdieľať s nejakým nevhodným komentárom, kde spolu s chlípnymi kamarátmi riešia somariny.

Ako by si konkretizovala téme svojho blogu?

Píšem o všeličom, no sú to také ženské záležitosti. Píšem občas o kozmetike, občas pridám nejaký môj outfit, niekedy pridám fotky zo súkromia...Nemám jednu tému, ktorej sa držím.

Tematicky si sa teda zamerala na ženské publikum. Navštevujú tvoj blog aj muži? Aké sú reakcie? 

Môj blog msl3nik.blogspot.sk navštevujú aj muži, ale je ich našťastie veľmi málo. Predsa len sa do toho „nerozumejú“, u nás blogy nie sú populárne v takej miere ako v zahraničí, kde je to už bežná vec a myslím si, že si viacerí ťukajú po čele, keď uvidia taký dievčenský blog. Veľmi zriedka mi aj nejaký hodí komentár pod príspevok. Našiel sa aj jeden, dva negatívne, no príde mi to také, ako keby som ja išla na blog o autách, ktoré ma vôbec nezaujímajú a napísala komentár, že nudnejší blog som ešte nevidela :D




Akou formou propaguješ svoj blog?

Na Facebooku mám stránku blogu, kde informujem o nových článkoch, videách a občas pridám fotky. To je celá „propagácia“. Kto sa zaujíma o témy, ktoré rozoberám, ten si môj blog nájde a nerada by som mala na blogu ľudí, ktorí tam „nepatria“.

Neuvažuješ nad zakúpením vlastnej domény?

Viackrát mi to napadlo, ale keďže nemám z blogu žiadny príjem a koncovka blogspot je ľuďom čítajúcim blogy známa, tak to nepovažujem za dôležité a ani to nemám v pláne realizovať v blízkej budúcnosti.

Čo ťa stojí prevádzka tvojho blogu?

Môj blog msl3nik.blogspot.sk ma stojí veľmi veľa času. Denne mi zaberie možno hodina odpisovať na správy a emaily, ale robím o priebežne počas dňa, takže sa to tak nezdá. Aj teraz mám asi 5 e-mailov a 35 správ na FB, na ktoré som žiaľ ešte neodpísala a pribúdajú ďalšie, takže niekedy sa odpovede dočkajú dievčatá až po týždni, dvoch :) Komentáre, ktoré dostávam čítam úplne všetky, čo mi tiež zaberie pár desiatok minút denne, ale na tie už z nedostatku času neodpisujem. Odpisujem, keď dostanem nejakú otázku, ktorá ešte nebola odpovedaná, alebo keď mám čas... 


Toto ma veľmi mrzí, že si dá niekto námahu mi napísať a ja mu neodpíšem, ale myslím, že dievčatá vedia, že všetko čítam a že sa z toho teším :) Potom je to samozrejme čas, ktorý venujem robeniu videí od prípravy (urobenie zo seba človeka, príprava foťáku, vecí, bla bla bla) až po zavesenie videa na internet. V priemere 4 hodinky, ktoré si však viem pekne rozvrhnúť tak, že keď sa video načítava do počítača, tak navarím, keď sa exportuje video, žehlím a podobne ) No a v neposlednom rade písanie príspevkov, kde sa čas líši od toho o aký príspevok sa jedná. Je to približne od 10 minút do hodiny. Ak niekto nebloguje pravidelne a nerobí to, čo ja, tak mu asi príde hrôzostrašné, keď mu poviem, že v podstate blogujem 24/7, lebo keď neblogujem, tak na to myslím... Čo vylepšiť, pozmeniť, aké bude nové video a tak. Samozrejme viem aj vypnúť, ale ženy toho zvládajú veľa naraz, takže nie je zatiaľ dôvod.

Aké sú tvoje plány do budúcna v oblasti blogovania?

V poslednej dobe seriózne rozmýšľam o tom, že s blogovaním prestanem. Začína ma desiť predstava, že ma ľudia začnú spoznávať na ulici, čo je už vlastne realita. Nikdy som nemala predstavu, že to  môže dospieť až do takéhoto štádia. Potom aj rozmýšľam o tom, že začnem menej písať o súkromí a sústredím sa len na také neutrálne témy. Neviem... Ciele s blogovaním nemám, ale páčilo by sa mi za to dostávať peniažky. HA! Dream job!


Všimol som si zopár video-recenzii na tvojom blogu. Máš nejakú spoluprácu s konkrétnou firmou?

V minulosti som spolupracovala s viacerými firmami. Aj teraz mám nejaké nové spolupráce a stále sa niekto nájde, kto ma osloví. Neberiem ale všetky ponuky, stále oznámim, že výrobky, ktoré recenzujem som dostala za týmto účelom atď... Zdá sa mi o tom písať viac zbytočné, lebo v blogovom svete sa tieto témy ohľadom spolupráce premieľajú každý týždeň.

Akú zariadenie používaš pri natáčaní svojich videí?

Najviac používam môj mobil (Samsung Galaxy S2). 
Kamerujem (panasonic HDC-SD20 – staršie videá,
Canon EOS 500D, objektív EFS 18-55mm – novšie videá)

Čítaš knihy? Aká je tvoja obľúbená kniha a prečo?

Knihy mám veľmi rada, ale posledné mesiace si na nich neviem nájsť čas. Obľúbenú knižku nemám, no veľmi ma zaujal Alchymista (Paulo Coelho). Je to kniha plná silných myšlienok a pri čítaní som sa usmievala :) Silná knižka.


Čo by si odkázala čitateľkám tohto rozhovoru, ktoré uvažujú o blogovaní, ale zatiaľ nenašli odvahu.

Odkázala by som im, nech to vyskúšajú. Ide len o to, aby ich to bavilo a aby z toho mali radosť. Ničoho som sa pri prvom príspevku neobávala :) Možno pri prvom videu :D

Kedy bol zverejnený tvoj prvý príspevok na blogu?
4.12.2011

Počet článkov na blogu:
325

Nejčítanejší článok na blogu:

Koľko videí si zatiaľ natočila:
Cez 40

Počet prezretí na tvojom YouTube kanále:
Keďže je to nový kanál (6.12.2012), tak „len“ 13.8703
kanál http://www.youtube.com/user/L3nChannel

Priemerná denná návštevnosť:
Na YouTube 4000 ľudí. Na blogeri niečo cez 3000.

Počet komentárov:
Na blogu mám 4337 komentárov a ja YouTube 483


Počet fans na tvojej FB stránke:
Na FB mám momentálne 3015 like-ov
http://www.facebook.com/MsL3nik

Skvelé čísla Lenka. Dúfam že v blogovani budeš aj naďalej pokračovať a nájdeš čoskoro cestu ako svoju záľubu aj speňažiť. Prajem kopec ďalších čitateľov a veľa kvalitných príspevkov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára