Ako sa veci menia

V poslednom čase dostávam stále viac a viac správ do svojej emailovej schránky. Taktiež prijímam viac telefonátov ako kedysi. Mám samozrejme namysli správy a telefonáty o biznise. Kedysi, ak som niečo potreboval, bol som to ja, kto musel spraviť prvý krok a kontaktoval dodávateľa (ono je to tak vždy). Čo ma vážne teší, dnes to funguje aj obrátene. Nedávno mi prišiel poštou katalóg na obálky. Pomyslel som si že je to skvelá vec. Práve toto sa mi hodí. Ešte tak zistiť aké má firma ceny. Na druhý deň mi zvoní telefón a na druhej strane pani z firmy predávajúcej obálky. Či som videl ich katalóg a či ma niečo zaujalo. Samozrejme oni mi ten katalóg poslali zámerne. Nebola to náhoda ako som si ja spočiatku mysle :D Dnes odoberám obálky o polovicu lacnejšie a ešte lepšie znie novinka že to budú obálky bublinkové a nie kartónové. Vaše knihy by sa na ceste k vám mali cítiť ešte bezpečnejšie alebo aspoň pohodlnejšie.

Nejaký čas dozadu sa mi dokonca ozval dodávateľ kníh s návrhom rozšírenia ponuky v kníhkupectve upbook.sk Túto ponuku som nakoniec odmietol. V deň mojich štátnic mi volala pani z Cypru. Zastupoval jednu brokersku spoločnosť. (zatiaľ nebudem prezrádzať podrobnosti) Tento telefonát sa mi skvelo hodil. Práve premýšľam nad rozbehnutím jedného projektu a táto ponuka sa mi veľmi páčila. Telefonát som ale musel prerušiť. Už ma volali k obhajobe bakalárskej práce na tému "Rizika e-bisinessu" Momentálen komunikujeme prostredníctvom emailu a telefónnych rozhovorov. Je toho samozrejme podstatne viac. Na niektoré návrhy sa skutočne ani neoplatí reagovať ale pokiaľ sa to dá stíhať tak prečo nie. Je zaujímavé sledovať ako sa veci od začiatku podnikania menia.


Taktiež som už dostal od čerstvého absolventa vysokej školy email, v ktorom som sa dočítal, že si hľadá prácu a rád by pracoval pre mňa :) to poteší. Momentálne ale máme plné stavy :D Čiže všetko zvládam akosi sám (zatiaľ). Dohodli sme sa ale na inej spolupráci a vyzerá to tak, že čerstvý absolvent ekonómie bude už čoskoro prispievať článkami na blog investicneportfolio.info. Na začiatok aspoň menšia príležitosť zviditeľniť sa a niečo sa naučiť. Kto vie ako takáto spolupráca nakoniec dopadne. 

Tiež som zaznamenal podstatne zvýšený počet emailov, kde niekto žiada o pomoc alebo rado v podnikaní. Sú to prevažne ľudia, ktorý práve začali podnikať alebo sa na to ešte len chystajú. V tomto prípade neváham a vždy rád poradím. Mám z toho radosť a aj takéto veci ma motivujú a dodávajú mi chuť pokračovať v tom čo robím.

Jedného dňa si uvedomíte že vás o priateľstvo na fb žiadajú ľudia, ktorých ste nikdy nevideli a nepoznáte sa. Že na twitteri vás sleduje viac ľudí než ich sledujete vy. Že vám napíše neznámi človek a žiada vás o informácie alebo radu. Žiada vás o vysvetlenie ako fungujú určité veci. Ľudia mi už napísali len preto, že so mnou čítali rozhovor na onlinemagazin.sk (nezabudnite si ho prečítať, kto ho nečítal) a že sa im to páčilo. Niekto len chce poradiť s výberom knihy. Iný ma zas zdrbe za to ako dlho musí čakať na svoju knihu a že už na upbook.sk nikdy nakupovať nebude :) Určite to nie sú len pozitívne správy (pár krát sa mi to už stalo).

Pokiaľ by niekto potreboval poradiť a bude to v mojich silách tak mi píšte na adresu mikulaskolukas(zavináč)gmail.com

4 komentáre:

  1. To je super. Presne toto isté zažívam ja. Často chodia všelijaké emaily a ponuky. V minulom mesiaci to korunovala ponuka ísť robiť riaditeľa do konkurenčnej firmy (teda o pozíciu vyššie než som dnes).

    Vďaka internetovému podnikaniu (mám blog, ktorý mi zarába) mám ďaleko viac možností než pred 8 mesiacmi, keď som začal verejne blogovať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je skvelé Martin! Je len na moju škodu že ja som nezačal písať osobný blog ešte skôr. Mohol som ho začať písať ešte pred začatím podnikania. Vôbec by to nebolo na škodu.

      Dnes si ešte stále mnoho ľudí neuvedomuje silu blogu alebo sociálnych sieti? Stále sú ľudia čo sa boja fb alebo twitteru a využívať tieto siete komerčne. Alebo si len neuvedomujú tieto možnosti. To je ale na ďalší článok.

      Tú ponuku si prijal ? :D

      Odstrániť
  2. Nakoniec sme sa nedohodli. Ale na to, že som vedúci len 8 mesiacov, to bola veľká dôvera vo mňa :)

    V tomto momente je pre mňa z hľadiska rozvoja byť tam, kde som teraz, ďaleko lepšie. V predajných technikách sa považujem za experta, ale o manažovaní a "vnútrofiremnej politike" sa musím ešte veľa učiť.

    Navyše dnes v robote riešim projekty, ktoré ma brutálne bavia. Našiel som novú obchodnú príležitosť, ktorú v auguste ideme testovať, riešime ako zvýšiť predaj z rôznych databáz a vytvárame novú analýzu potrieb.

    V novej firme, by som len zavádzal veci, ktoré som riešil 4 roky dozadu, takže nič nového by som sa nenaučil.

    Hej, blog je kľúčová vec. Čím skôr človek začne, tým je to lepšie.

    OdpovedaťOdstrániť