O úspechu rozhodujú detaily

Koncom minulého roka 2011 som spustil v poradí 2 eshop. Opäť ide o kníhkupectvo a tentokrát ešte viac špecializované na určitú klientelu ako je upbook.sk. Kníhkupectvo zamerané na investovanie, trading a forex som nazval investbook.sk. Opäť eshop kde zákazník neplatí žiadne poštovné ani balné. Tomuto eshopu sa venujem skutočne len výnimočne. Mám ho skôr na testovanie. Nedávno som chatoval s Andrejom Mikulom ohľadom biznisu. Navrhol mi vyskúšať A/B testing. Priznám sa že doposiaľ som nevedel o čo vlastne ide. V rámci tejto témy mi radil zmeniť farebnosť tlačidla "kúpiť" a odporučil mi oranžovú farbu. Vraj by sa moje tržby mali zväčšiť. Vyskúšal som to a po pár dňom prišlo prekvapenie. 


V priebehu pár dní kedy používam novú šablónu na investbook.sk som dosiahol vyššie tržby ako sa posledné 2 mesiace! Veľmi sa mi nechce veriť žeby to malo na svedomí len zmena šablóny alebo sfarbenie tlačidla "kúpiť". Uvedomujem si že farba dokáže v tomto divy ale ja to momentálne pripisujem náhode. Uvidím ako sa to bude vyvíjať najbližšie dni a týždne. Pokiaľ testovanie na investbook.sk preukáže že je to vo farbe tlačidla, tak zmením tlačidlo aj na upbook.sk. 

Keďže som podnikateľ-amatér tak si rád nechávam poradiť od skúsenejších v tomto obore. Odporúčam vám pridať sa k skupine "Učime sa podnikať". Skupina možno nie je počtom členov veľká ale to nie je žiadna nevýhoda. Myslím že sa tam dá nájsť veľa podstatne skúsenejších podnikateľov než som ja, ktorí vám radi poradia. Dnes som v tejto skupine riešil problematiku farby a názvu tlačidla "kupiť" a spoločne sme sa dopracovali k zaujímavým názorom. Veľmi pekne Vám ďakujem :)

Najbližšie budem testovať zmenu názvu tlačidla. Momentálne tlačidlo "kúpiť" chcem premenovať na "pridaj do košíka" alebo "pridať do košíka". Čo bude lepšie?


2 komentáre:

  1. Čo sa týka A/B testovania, tak k tomu je dobrá stránka http://whichtestwon.com/. Sú tam príklady, ako môže len rozdiel v tlačítkach urobiť rozdiel v tržbách (konverzii).

    Ďalšie tipy ako predávať a podnikať, nájdete aj na mojom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka martin za komentár a tvoj tip na whichtestwon.com
      určite to vyskúšam. A som rád že môj blog čítajú aj zákazníci z upbook.sk :)

      Odstrániť