Martin Hlinka učí ako sa učiť menej

Kto je Martin Hlinka?
Martin Hlinka je podnikateľ, podnikavec, webpreneur, autor 4 e-kníh a jedného webu s myšlienkou, ktorá tu ľuďom dlho chýbala. Odporca tradičného vzdelávania, spochybňovač autorít v školstve a inovátor. Inak som študent gymnázia, teraz maturujem, mám 19 rokov. Bývam v Nitre u mamky a tatka. Na výšku po strednej nejdem.

Hlavnou záľubou je to, čomu sa venujem najviac – písanie kníh a článkov. Ako koníček je učenie sa cudzích jazykov. Taktiež sa venujem bojovým umeniam, hraniu na klavíri, chodím do posilky, veľa čítam a vzdelávam sa. Baví ma všetko z oblasti rýchleho učenia, zlepšovania pamäte, písania kníh, marketingu, podnikania, predaja, ale aj IT, komunikácia, či sociológia.


O čom je projekt ako-sa-ucit-skor.com 
Píšem knihy a články o tom, ako môžu študenti, ale aj manažéri, ušetriť kopec času a starostí tým, že sa naučia ako sa učiť, bleskovo čítať, vnesú poriadok do svojho premýšľania a zlepšia si pamäť. Taktiež pomáham ľuďom naučiť sa myslieť v cudzom jazyku bez gramatiky a bez bifľovania.

Aby si si to vedel lepšie predstaviť, sú to také veci ako 1,5-2x rýchlejšie čítanie za pol hodky tréningu, zlepšenie pamäte za jedno poobedie či cudzí jazyk z nuly na komunikačnú úroveň za pol roka.

Projekt som rozbehol sám, ale nakoľko sa tomu chcem venovať aj v budúcnosti a trochu to rozšíriť, tak už spolupracujem s dvoma chalanmi. Momentálne pracujeme na marketingu a predaji, vidíme v tom potenciál.

Martin, robíš do vzdelávania – čo si myslíš o našom vzdelávacom systéme? 
Že ho čoskoro nahradí niečo nové. To, čo sa v školách učí, je úplne irelevantné pre dnešné storočie. Vychovávame deti, ktoré po skončení školy prídu na pracovný trh v roku 2020. A učíme ich veci, ktoré boli zastarané 50 rokov dozadu. Celý vzdelávací systém bol postavený na začiatku priemyselnej revolúcie a podľa toho vyzerá. Jeho cieľom bolo vyprodukovať poslušného robotníka za stroj. A to sa mu krásne darí až dodnes. Zatiaľ čo pred 30 rokmi to ešte vyhovovalo, lebo po škole si sa vedel hneď zamestnať vo fabrikách, dnes je tento prístup passé.

Rýchlosť zmien vo svete rastie čoraz rýchlejšie. 10 rokov dozadu skoro nikto nemal internet. 5 rokov dozadu tu skoro nikto nemal Facebook a smartphones a Twitter, či tablety. Absolútne nikto nevie povedať, čo bude o 5 rokov dopredu. A nieto ešte o 10, či 15. Čo robí školstvo? Posadí 30 detí pred jedného učiteľa a presne 45 minút musia riešiť literárne rozbory. To nie je príprava našich detí na svet budúcnosti.

Deti sa vedia učiť samé, na 95% vecí nepotrebujú učiteľov (dokázal to Sugata Mitra z Indie). Väčšinu toho, čo dnes robí učiteľ, nahradí video, či program. Vygoogli si Khan Academy. To, ako sa dnes učíme, bude o 10 rokov minulosťou. Možno aj skôr. Neviem, čo bude s učiteľmi. Na Slovensku je vo vzdelávaní tuším 80-100 000 zamestnancov. Ak sa nezmení ich prístup k vzdelávaniu počnúc ministerstvom školstva až po radového učiteľa, tak na nich príde mráz.


Napísal si niekoľko e- kníh. Prezraď mi čo všetko je potrebné ak chcem napísať vlastný e-book
Na začiatku potrebuješ mať o čom písať. Je dobré mať trh, pre ktorý to píšeš. Ideálne je mať subscriberov v newsletteri, ktorí pravidelne odoberajú tvoje články. Mal by si už mať nejaké tie skúsenosti s písaním, ale nie je to nutné.

Keď vieš, o čom a pre koho ideš písať, spravíš si výskum. Dopodrobna zistíš všetko, čo potrebuješ. Necháš to uležať. A potom to dáš na papier. Najdlhšia časť je práve ten výskum. Keď som písal Stroj na jazyky, tak mi výskum trval asi 3 mesiace. Napísané som to mal za dva týždne intenzívneho písania. Potom som knihe robil 2 mesiace korektúru.

Čo sa financií týka, potrebuješ si zaistiť príjem počas doby, kedy tú knihu priamo píšeš (u mňa tie dva týždne), pretože samotné písanie je tak vyčerpávajúce, že okrem toho nespravíš nič produktívne. Ak nemáš skúsenosti s predajom e-bookov, tak si najmi copywritera, lebo písanie predajnej stránky na prvý krát môže byť náročnejšie ako písanie samotnej knihy – môj prípad.

Rada pre všetkých, ktorí chcú písať knihy:
Keď sa spätne obzriem na to, čo som spravil, tak vidím jednu veľkú chybu. Najprv som napísal knihy a až potom som pre ne začal hľadať ľudí. Teraz by som najprv spravil stránku s vysokou návštevnosťou, potom spustil newsletter a až potom by som pre mojich odberateľov napísal ebook.

Máš na slovenskom trhu konkurenciu?
Je tu niekoľko ľudí, ktorí učia ako sa učiť. Ale oni majú inú cieľovku. A nie sú na nete. A tí, čo sú, to neberú ako biznis. Príde mi to, ako keby sa ľudia tejto oblasti vyhýbali. Že vo vzdelávaní nie je dosť peňazí, tak tam nepôjdeme, alebo spravíme neziskovku. Pritom ale všetci ľudia sa chcú vzdelávať. A sú za to aj ochotní platiť.

Čo sa jazykov týka, tak konkurencie je plno. Pre Stroj na jazyky sú nepriami konkurenti všetky jazykové kurzy, výmenné pobyty, či drahé doučovania. Podobnú knihy, ako je moja, som videl v kníhkupectve, ale nečítal som ich. Neviem o tom, že by ich niekto predával cez net, alebo im robil marketing.

Akou formou propaguješ ako-sa-naucit-skor.com?  
Jeden zo zdrojov príjmu je traffic z googlu. Píšem o tom, čo ľudia hľadajú. Taktiež ľudia zdieľajú články na facebooku. Pridávajú sa do FB skupiny a tá sa potom šíri ďalej. Robíme výmenu linkov. PR články. Na niektorých stránkach máme aj bannery. Ale zatiaľ je to všetko v plienkach, popri škole na to nebol poriadne čas.

Ako propaguješ predaj kníh? 
Hlavne cez direct-response reklamu. Čiže poslať ľudí na predajnú stránku a tam im povedať, čo majú spraviť. Väčšinou chcem, aby si stiahli ukážku. Tak získam ich e-mail. A cez e-mail si s nimi potom vybudujem vzťah. A potom predávam. Neverím v to, že si niekde nakúpiš traffic a potom predávaš s 0,5% konverziou, to je waste-of-time. Tiež veci ako guerilla marketing sú pre moju oblasť úplne zbytočné.

Teraz začíname s chalanmi riešiť PPC reklamu na Facebooku a Google Adwords. Riešime predajné stránky, chceme ich vyšperkovať aspoň na 5% konverziu. Spraviť tam video. Hlavne testujeme. Keď niečo nefunguje, tak to zmeníme, alebo zrušíme.

Keď budem mať doladený predajný proces, tak spravíme jednoznačne affiliate systém.

Ako vidíš v budúcnosti ako-sa-naucit-skor.com
Všetko z toho, čo si vymenoval. Tlačené knihy budú, ale budeme ich dávať len v špeciálnych prípadoch. Nové knihy určite. Školenia taktiež. Aj na nové témy, ale vždy v oblasti vzdelávania.

Čo je pre mňa úplnou prioritou, akonáhle budem mať čas, chcem spraviť audio a video formát pre moje terajšie knihy. Chcel by som to stihnúť počas prázdnin, som zvedavý, či sa to podarí. V stránke vidím potenciál na 50 000 návštevníkov mesačne z googlu. Ale to je asi ďaleká budúcnosť (možno na Vianoce, možno takto o rok). Chcel by som aj ďalšie stránky. Uvidíme. Nápadov je strašne veľa, ale nie je čas ich všetky realizovať.

Ciele? Aby sa každý na Slovensku učil tak rýchlo, ako je to len možné. A jachtu :-D

Aké vysoké sú náklady spojené s prevádzkovaním ako-sa-naucit-skor.com? 
Hosting, doména, CMS – 230 eur ročne. Smartemailing – 10 eur mesačne. Ak by som si chcel udržať tento príjem, tak mi stačí venovať sa tomu asi hodinku denne na vybavenie mailov a objednávok.

Nakoľko sa ale chcem zlepšovať, tak tomu venujem v priemere asi 4-5 každý deň. Pomimo školy, kde často krát rozoberám stratégiu a plány do budúcna. Cez víkendy, ak nie som s priateľkou, tak aj 12 hodín denne.

Pomáhajú traja chalani a jedna baba. Tomáš sa stará o facebook skupinu a Michal o marketing na stránke. Majko rieši rôzne preklady, či úpravu textov. Spolupracujeme s Aďou, ktorá bude v budúcnosti pravdepodobne robiť školenia. Všetci ale robia na 1/4 úväzok a menej.

Sociálne siete:
Facebook stránka Ako sa ucit menej

Ako dlho funguje ako-sa-naucit-skor.com 
8 mesiacov

Počet článkov: 
10 takých, ktoré generujú návštevníkov.
Asi 30 doplnkových, hlavne pre klientov, čo kúpili knihy 

Najčítanejší článok:

Náklady spojené s prevádzkou: 
30 eur mesačne

Návštevnosť UIP/deň:
150-300 unikátnych návštevníkov denne 

PageRank:

Celkový počet zobrazení: 
Niečo cez 80 000 

Redakčný systém: 
Site Build It!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára