E-shop na facebooku

Keď som sa už rozhodol pre internetové kníhkupectvo, tak sa predo mnou začalo vynárať množstvo otázok na ktoré som musel pomerne rýchlo nájsť vhodnú odpoveď. Tak za prvé, ktoré riešenie pre eshop zvoliť. Spoločnosti, ktoré ponúkajú vytvorenie prostredia na ktorom bude váš eshop fungovať je neúrekom. Rozhodovala nie len cena ale aj poskytované služby (nemám na mysli kvantitu ale kvalitu). Potom na rad prišla otázka domény. Potreboval som zvoliť jednoduché, výstižné a zaujímavé meno pre kníhkupectvo zamerané na osobný a profesionálny rozvoj. Neskôr musíte začať riešiť otázky ohľadom SEO ( o ktorom som v čase keď som zakladal upbook.sk ani len netušil čo to je) Registráciu do internetových katalógov, reklamu a mnoho ďalších na ktoré sa mi dnes už ani nechce myslieť.



Dnes sa na to všetko môžte vykašlať! Dnes môžte mať eshop priamo na facebooku bez nutnosti absolvovania bežných vecí ktoré si klasický eshop vyžaduje. Nedalo mi to a tento spôsob predaja som musel vyskúšať. Nemal som vlastne dôvod prečo váhať. Túto sociálnu sieť využíva len na Slovensku zhruba 2 milióny ľudí. Vznikol tak ďalší pomerne veľký predajný kanál ktorý som si nemohol dovoliť ignorovať.

"Viac ako 600 miliónov zákazníkov na celom svete, takmer 2 milióny na Slovensku, s nižšími nákladmi na reklamu a jej presnej lokalizácii možno dosiahnuť výborné výsledky, sociálny rozmer siete je možné využiť pomocou virálnosti, podnikanie na facebooku práve štartuje. Buďte medzi prvými."

Ak si dobre všimnete, tak proces objednania nejakej knihy z facebooku nie je o nič komplikovanejší než z klasického eshopu. Objednávka prakticky prebieha v 3 krokoch. Kliknete na tlačidlo kúpiť, vyberiete si formu platby a vyplníte svoje údaje. 


Túto službu máte možnosť nainštalovať jedine na fanúšikovské alebo firemné facebook stránky. Pozor! Nie je podmienkou že tieto facebook stránky musia byť vaše. Stačí že vás administrátor menuje za spolu-administrátora a môžte si váš eshop nainštalovať na ďalšiu facebook stránku. Ja som eshop upbook.sk inštaloval hneď na niekoľko stránok. Niektoré som ani len nezakladal ja.


Dnes skutočne len málo ktorú službu ktorá by vám produkovala možný zisky dostanete úplne zdarma. Stačí sa zaregistrovať a v administrácií vložiť 3 produkty do vášho facebook eshopu. Časovo táto služba nie je nijako ohraničená ako u podobných služieb. Nemáte žiadnu 15 dňovú skúšobnú dobu. Bezplatne na 3 vami vybrané produkty môžte túto službu využívať akokoľvek dlho chcete. Čo ak by sme radi predávali viac produktov? Za mesačnú prevádzku zaplatíte 4,72 eur) Myslím že je to skutočne nízka cena. Prevádzka môjho klasického eshopu ma stojí mesačne 8,33 eur a to som si zvolil celkom lacné riešenie. Služba Click4Webstore teda určite nie je nákladné riešenie.
"Základná verzia Click4Webstore je zadarmo, jej hlavným obmedzením je možnosť ponúkať iba 3 produkty. Ak požadujete predávať viac produktov možno si túto možnosť priobjednať pomocou objednávky Prémium služieb. Ich využitie dáva nielen možnosť predávať neobmedzený počet produktov, ale aj zvýšenie využiteľného priestoru na serveri na dvojnásobnú kapacitu"
Skúste si zvážiť všetky pre a proti no po pravde niet veľmi nad čím váhať. Ako som už spomínal, tento fb eshop môžte kedykoľvek využiť úplne zdarma na 3 produkty. Možno ste si všimli ako jednoducho je dnes možné nalákať na vašu fb stránku ľudí. Niekto to skúša pomocou platenej reklamy v pravom bočnom stĺpci, iný zas využívajú rôzne súťaže (často krát tie ktoré facebook nepovoľuje). Je to myslím jednoduchšia forma získania návštev než získať návštevu klasickej web stránky (eshopu).
"Sociálna sieť Facebook dáva úplne nové šance pre váš biznis. Ak sú zákazníci s vašimi službami spokojní natoľko, že využijú tlačidiel "Like" a ďalších sociálnych možností - je to pre vás reklama zadarmo a to i u všetkých ich priateľov. Takáto reklama sa môže šíriť lavínovite a rýchlo pozdvihnúť vaše tržby k netušeným výšinám."

Konečne máte možnosť na facebooku aj zarábať. Nemusí to byť len zlodej vášho času. Poznám mnoho ľudí ktorí majú na facebooku svoje stránky. Napríklad jedna z mojich obľúbených fb stránok "legíny sú SEXY ! :-)"  má 95 000 členov a vďaka skutočne sexy obsahu sú jej členovia dosť aktívny. Skvelá príležitosť ako rozbehnúť svoj eshop a predávať legíny a pančušky... Takýchto príkladov by sa dalo uviesť veľmi veľa.


V tomto článku sme si o novej možnosti predaja vašich produktoch na facebooku rozobrali inštaláciu a cenu tejto aplikácie. Pokiaľ máte ďalšie otázky ohľadom tejto služby, tak mi pod článkom nechajte komentár alebo navštívte priamo webstránku tejto služby www.click4webstore.com. O propagácia takéhoto eshopu by sme si mohli niečo napísať nabudúce. Ak by ste poznali ďalšiu podobnú službu v SR alebo ČR, tak mi dajte vedieť.

A pokiaľ by ste sa o zarábaní na facebooku chceli dozvedieť viac tak vám odporúčam knihu Vydělávejte na facebooku


4 komentáre:

  1. Pekny clanok. Facebook ma skutocne velky potencial pretavit "beznych facebookovskych observerov" do kategorie "zakaznici". Netreba vsak zabudat na to, ze na facebook sa chodia ludia bavit. Je to ako jedna velka party, na ktoru prides, aby si sa bavil, aby si si pozeral fotky, pozrel videjka, popozeral statusy, pošmíroval.

    Ludia nechodia na Facebook nakupovat, ale napriek tomu Facebook = obrovsky potencial prilakat ich na svoju skutocnu stranku, kde uz sa budu venovat iba nakupovaniu a nebudu "disturbed" chatom, alebo co sa prave paci im priatelom. Ale moze sa stat vynimka a tvoj FB eshop je skutocne efektivny, to vies len ty sam. Jedinym meradlom su vzdy statistiky, nazory ostanu nazormi.

    Len tak dalej!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve preto že je to príjemné prostredie na zábavú a miesto kde sa ľudia chodia dobrovoľne zabávať je skvelé miesto na nákup resp. predaj.

      ďalšia výhoda je je na fb vzniká davová mánia. Predaj nemusí prebiehať výlučne cez fb eshop ale aj prostredníctvom fb stránky.

      Obrovským plusom je "zdieľanie" ktoré posúva príležitosti oveľa oveľa ďalej než si dnes ja viem predstaviť :D

      A ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  2. Hm... Pekný článok, ale iba vo forme PR. Ako bratia česi hovoria "Skutek utek". Mne sa so s touto spoločnosťou nepodarilo sfunkčniť môj eshop na FB ani po mesiaci. A ani už nikdy nebude funkčný, už túto službu nepodporujú. Škoda.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeden zo spôsobov je prepojit vasu FB fan page / stranku s mixxter strankou . Nasledne pridavat dalej fotky ako doteraz alebo cez mixxter, ludia pridu na tu stranku a vy ste vyplateni za navstevu :) Platia na paypal. Registracia mozna na http://bit.ly/1blLKJ7 . Moznost aj naplanovania pridavania fotiek na FB.

    OdpovedaťOdstrániť